معینالدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار بهداشت نیوز با اشاره به کمبود پزشک در کشور و عدم رعایت در توزیع عادلانه پزشکان متخصص اظهار داشت: حوزه انتخابیه من 650 هزار نفر جمعیت دارد که فقط یک پزشک متخصص عفونی دارد
وی افزود: متأسفانه شاهد سیاستهای انحصاری بهداشت در حوزه تخصیص پزشک ما را به جایگاهی رسانده است که به نظر میرسد با سیستم عریض و طویل بهداشت و درمان کشور نتوانستهایم به گونه عادلانه در توزیع پزشک و متخصص رفتار کنیم.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید تحول اساسی در حوزه پذیرش دانشجویان پزشکی توزیع پزشک و متخصصان در سراسر کشور صورت گیرد. این در حالی است که تعداد زیادی در هر کوچه و خیابان تهران پزشک وجود دارد و نباید این موضوع را به کل مناطق کشورمان تعمیم دهیم چرا که هرچه از مراکز شهری و کلانشهرها فاصله میگیریم شاهد کمبود پزشک هستیم.
سعیدی خاطرنشان کرد: چابهار در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در مرزها و به ویژه بیماری کووید 19 از شرق آسیا و شبه قاره هند قرار دارد که توزیع غیر عادلانه پزشکان ما را به جایی رسانده که فقط یک متخصص عفونی در حوزه انتخابیه وجود دارد.
وی عنوان کرد: ما سیاستهای مختلفی در حوزه بهداشت و درمان کشورمان داریم که خیلی از آنها اسناد بالا دستی است و براساس آن برنامههای مختلفی نوشته میشود. این در حالی است که تمامی این برنامهها و اقدامات مکتوب است و جنبه اجرایی به خود نمیگیرد.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه وقتی پزشکی را در قالب طرح به یک شهر محروم اعزام میکنند شرایط به گونهای است که او هر موقع دلش خواست میتواند از آن شهر خارج شود و تقریباً همگی آنها بعد از پایان طرح به شهرهای بزرگ و کلانشهرها میروند.
سعیدی خاطرنشان کرد: منطقه سیستان و بلوچستان و مناطقی که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند به لحاظ همه شاخصهای حوزه سلامت اعم از تعداد پزشک به بیمار، تعداد تخت بیمارستانی، تعداد مرگ و میر مادران و ... پایینترین رتبه در کشور با اختلاف بسیار زیاد است که به هیچوجه پذیرفتنی نیست.